توضیح انواع بریس ارتودنسی دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 بهمن 1400
بازدید : 190
نویسنده : mozhgan

در این مقاله توضیحات مختصری درباره انواع بریس های ارتودنسی از زبان بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می خوانید.

بریس ارتودنسی ثابت فلزی

این بریس ها که فلزی هستند از بهترین و پراستفاده ترین بریس ها توسط متخصصان هستند. انتخاب بریس فلزی یا سنتی اغلب سریع ترین راه انتقال دندان به مکان و موقعیت ایده آل است. بسیاری از نوجوانان این نوع از انواع بریس ارتودنسی را برای خود انتخاب می کنند. زیرا می توانند رنگ نوارهای الاستیکی اطراف براکت ها که موسوم به ارتودنسی رنگی هستند را با سلیقه خود انتخاب کنند. برای مشاهده فیلم ارتودنسی ثابت کلیک کنید.

بریس ارتودنسی سرامیکی

بریس سرامیکی شامل براکت های سرامیکی شفاف یا هم‌رنگ دندان و سیم قوس دار ارتودنسی یک فک که امروزه آنرا نیز همرنگ دندان می سازند است. براکت های سرامیکی بسیار پر طرفدار هستند. زیرا بر روی دندان ها نمایان نیستند و جلب توجه نمی کنند. این براکت ها اگرچه گرانتر از براکت فلزی هستند اما تقاضا برای آنها بالا است.

بریس ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال

این نوع ارتودنسی دقیقا مانند بریس فلزی است با این تفاوت که داخل دهان و در پشت دندان ها کار گذاشته می شوند. بریس زبانی دارای براکت های فلزی است. این براکت ها از خارج دهان دیده نمی شوند .از آنجایی که تمیز کردن این براکت ها بسیار دشوار است به همین دلیل طرفداران زیادی ندارد. از طرفی مدت درمان با این بریس طولانی تر و هزینه آن بالاتر است.به همین دلیل اکثر بیماران این درمان را انتخاب نمی کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوبه یا بد؟

بریس های خودتنظیم دیمون

 این بریس ارتودنسی شبیه به بریس های فلزی و سنتی است . براکت های آن می تواند فلزی یا سرامیکی شفاف باشد. امروزه اغلب ارتودنتیست ها به بیماران خود توصیه می کنند  که از ارتودنسی دیمون استفاده کنند. زیرا نصب و استفاده از این نوع بریس از دیگر بریس ها  راحت تر است .بریس های خودتنظمیم دیمون به جای سیستم براکت معمولی از براکت هایی با خاصیت اسلایدی و لغزنده استفاده میکند.

ارتودنسی نامرئی

 ارتودنسی نامرئی رایج ترین و موثر ترین نوع ارتودنسی متحرک که در بازار وجود دارد aligner است. اما این نوع از درمان ارتودنسی نیز دارای معایب و مزایایی است.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com